Resumé článku

Hodnocení a závěry průzkumu informační gramotnosti studentů Policejní akademie ČR
Mgr. Jitka Bílá, Ph.D.

Informační gramotnost je nedílnou součástí vzdělání každého moderního člově-ka žijícího v současné době překotného rozvoje informačních technologií (ICT). ICT je možné a vhodné využívat k nejrychlejšímu získávání nejnovějších informací z ce-lého světa, což je základním předpokladem profesního růstu každého jednotlivce. Na základě srovnání výsledků výzkumu OSN (z let 1994-1998) s výsledky výzkumu Ministerstva informatiky ČR (r.2005) mapujícími informační a počítačovou gramotnost (terminologická nejednotnost) světové populace a populace v ČR, byl sestaven dotazník a proveden výzkum stavu informační gramotnosti studentů PA ČR. Z dosažených výsledků vyplývá zřejmá potřeba zařazení vhodné formy informačního vzdělávání do studijních programů pro budoucí policejní manažery.
Klíčová slova: informační gramotnost, počítačová gramotnost, informační vzdělávání, průzkum, standardy informační gramotnosti, informační služby, informační zdroje.

01/2007