Resumé článku

Některé evaluační poznatky z výuky předmětu Evropské právo na PA ČR
doc. JUDr. Bohumil Pikna, CSc.

Článek se zabývá výsledky anonymního dotazníkového průzkumu provede-ného učitelem předmětu Evropské právo na Policejní akademii ČR v lednu 2006 při příležitosti zkoušek studentů magisterského studijního programu Bezpečnostně právní studia. Hlavním účelem bylo zjistit zpětnou vazbu mezi výukou a výsledky zkoušek, názory studentů na základní učebnice a jejich kvalitu pro potřeby studijní přípravy, jak vnímají odbornost, serióznost a didaktické schopnosti učitele a v nepo-slední řadě i názory na způsob vedení a  objektivnost zkoušek. Získané poznatky poslouží pro potřeby korekce výuky evropského práva a rovněž pro účely t. č. zpracovávaných nových vydání dvou základních učebních textů Policejní akademie ČR. Z odpovědí studentů  (podle dotazníku) bylo potvrzeno jejich pozitivní hodnocení stávající výuky včetně náplně seminářů. Taktéž bylo potvrzeno, že jak způsob a forma vedení zkoušky,  tak i objektivnost uložené známky jsou hodnoceny kladně. Současně byly potvrzeny jisté rozdíly mezi kvalitou znalostí a výsledností zkoušek mezi prezenční a kombinovanou formou studia. Z tohoto důvodu budou pro zvýšení úrovně znalostí studentů kombinovaného (resp. též individuálního) studia přijata  konkrétní opatření spočívající kromě organizačních kroků zvláště v osvětlení a praktickém zavádění promyšlené metodiky studia evropského práva. V této souvislosti se počítá s využitím zvláštní internetové stránky Policejní akademie ČR „Evropské právo – podpůrné distanční vzdělávací texty“ dostupné na World Wide Web:<http://www.polac.cz/g2/view.php?eu/index.html>

04/2006