Resumé článku
Pedagogika pro policisty a pracovníky MV ČR a pracovníky v bezpečnostních službách (prezentace dílčího úkolu Výzkumného záměru PA ČR)
PhDr. Iva Borská, CSc.
Jednou z určujících hybných sil dnešního světa je globální a kvalitativně zásadní posun směrem k hodnotě vědomostí. Celoživotní učení se stává zásadní podmínkou prosperity jedince i celé společnosti. Vzdělávací strategie se orientuje na klíčové kompetence, představující schopnosti, dovednosti, postoje, hodnoty a další charakteristiky osobnosti, které umožňují člověku jednat adekvátně a efektivně v různých profesních a životních situacích. Současné pojetí policejní práce posiluje sociální rozměr, policejní práce je chápana jako služba veřejnosti. V policejní činnosti se proto stávají klíčovými sociální kompetence. Profesní dovednosti se upřednostňují před profesními vědomostmi, jedinec nese sám odpovědnost za svou profesní připravenost, policejní management odpovídá za vytváření podmínek ke vzdělávání. Tyto vize a skutečnosti reflektuje „Koncepce celoživotního povinného vzdělávání příslušníků a zaměstnanců Policie ČR a resortu vnitra“.