Resumé článku
Zkušenosti s aplikací některých prvků distančního vzdělávání při výuce předmětu Evropského právo na Policejní akademie ČR
doc. JUDr. Bohumil Pikna, CSc.
Článek se zabývá některými zkušenostmi s využitím internetu (intranetu) pro potřeby studia předmětu Evropské právo na Policejní akademii ČR. Zaměřuje se na zkušenosti z procesu přípravy studentů akademie na zkoušky za využití některých prvků a poznatků z tzv. distančního vzdělávání (tento typ studia není zatím na akademii zaveden). Zvláště jde o tvorbu, obsah a zaměření některých vzdělávacích textů a studijních pomůcek obdobných „distančním materiálům“. V neposlední řadě jde
o vhodnou studijní metodiku zaměřenou na efektivní zvládnutí přípravy zvláště studentů kombinovaného a individuálního studia.
Po osvětlení základních kontur tzv. distančního vzdělávání se autor v článku za-bývá konkrétními možnostmi aplikace některých zkušeností včetně obsahu a forem distančního způsobu vzdělávání na podmínky přípravy studentů akademie na zkoušku z evropského práva. Tato je povinným zkušebním předmětem v posledním ročníku magisterského studia (resp. i v jiných formách aplikovaného studia evropského práva). Za tímto účelem existuje od roku 2002 na internetové stránce Policejní akademie ČR speciální stránka pod označením „Evropské právo – podpůrné distan-ční vzdělávací texty“ – dostupné na World Wide Web: http://www.polac.cz/g2/view.php?eu/index.html. Ta obsahuje, kromě informativní části rovněž v jazyce anglickém, hlavně problematiky: metodika práce s texty evropského práva, základní terminologie evropského práva zejména v oblasti justice a vnitřních věcí, více jak 50 odborných pojednání pro potřeby studia včetně přímých internetových odkazů a dále překlady důležitých evropských dokumentů a právních aktů.
V závěru článku jsou specifikována konkrétní opatření zaměřená na zvýšení úrovně znalostí evropského práva zvláště u studentů kombinovaného a individuálního studia na Policejní akademii ČR za využití předmětné internetové stránky akademie. Zejména půjde o doplnění některých odborných textů a o vypracování účinné metodiky ulehčující studium.
Klíčová slova: distanční vzdělávání, internet, intranet, Evropské právo